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1 Neurologie Quiz am neurologie 551-600, erstellt von Grupa Noastra am 03/11/2023.

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neurologie 551-600

Frage 1 von 50

1

551. Cel mai des hemoragia cerebrala este cauzata de:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Hipertensiunea arteriala (esentiala, renala, in endocrinopatii).

  • B. Boli neuro-musculare.

  • C. Colagenoze cu arterite de natura diversa.

  • D. Anevrisme.

  • E. Angioame.

Erklärung

Frage 2 von 50

1

552. In functie de localizarea ischemiei cerebrale se descriu urmatoarele sindroame topografice arteriale:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Sindromul arterei cerebrale anterioare.

  • B. Sindromul arterei cerebrale mijlocii.

  • C. Sindromul arterei cerebrale posterioare.

  • D. Sindroamele ocluzive in ramurile sistemului vertebro-bazilar.

  • E. Sindromul de furt subclavicular.

Erklärung

Frage 3 von 50

1

553. Cele mai caracteristice sindroame evolutive clinice ale sindroamelor ocluzive in ramurile sistemului vertebro-bazilar sunt urmatoarele:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Sindromul Wallenberg-Zaharcenko.

  • B. Sindromul Babinski-Nageotte.

  • C. Sindromul arterei bazilare.

  • D. Sindromul arterei Sylviene.

  • E. Sindromul arterei carotide interne.

Erklärung

Frage 4 von 50

1

554. In procesul de management si stabilire a diagnosticului de ictus cerebral se efectueaza urmatoarele investigatii instrumentale:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Electrocardiograma (ECG).

  • B. Electroencefalograma (EEG).

  • C. Hemoleucograma, numarul de trombocite, timpul protrombinic, timpul partial tromboplastinic, ionograma si nivelul glucozei serice.

  • D. Tomografia computerizata cerebrala.

  • E. In cazul pacientilor suspectati de a avea hemoragie subarahnoidiana, neconfirmata la examenul neuroimagistic, punctia lombara se efectueaza doar dupa tomografia computerizata cerebrala.

Erklärung

Frage 5 von 50

1

555. Hipertensiunea arteriala nu necesita tratament de urgenta la un bolnav cu ictus cerebral in cazurile cind:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Bolnavul este in deplina constienta, iar deficitul motor este minimal exprimat.

  • B. Examenul fundului de ochi nu atesta modificari specifice pentru hipertensiunea arteriala.

  • C. Tensiunea arteriala sistolica nu depaseste 220 mm Hg, iar cea diastolica 115 mm Hg, la masurari repetate timp de o ora.

  • D. A fost identificata ischemia, insuficienta cardiaca sau disectia arteriala.

  • E. Este utilizat tratamentul trombolitic.

Erklärung

Frage 6 von 50

1

556. Chiar in primele 3 ore dupa debutul infarctului cerebral la examenul prin tomografie computerizata pot aparea urmatoarele semne subtile:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Hipodensitatea in regiunea suspectarii ischemiei.

  • B. Neclaritatea limitei dintre substanta alba si cea cenusie, in special in ganglionii bazali.

  • C. Efectul de masa local, deformarea si compresiunea ventriculelor, deplasarea structurilor mediane.

  • D. Descresterea dimensiunilor santurilor corticale si a cisternelor subarahnoidiene.

  • E. Zone de hiperdensitate interemisferiala.

Erklärung

Frage 7 von 50

1

557. Selectati afirmatiile corecte referitoare la utilitatea angiografiei clasice in diagnosticul si tratamentul accidentelor vasculare cerebrale:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Demonstreaza cu certitudine stenoza sau ocluzia atit a vaselor de calibru mare, cit si celor de calibru mic.

  • B. Nu este in stare sa detecteze anomalii arteriovenoase, precum si disectii arteriale.

  • C. Constituie metoda certa pentru confirmarea hemoragiei subarahnoidiene: ruptura de anevrism sau anomalie arteriovenoasa, precum si definitivarea diagnosticului topic.

  • D. Constituie metoda care poate demonstra extinderea infarctului sau prezenta altor afectiuni parenchimatoase.

  • E. Este o tehnica invaziva, care necesita suficient timp si experienta, comporta un risc anumit de complicatii.

Erklärung

Frage 8 von 50

1

558. Calitatea rezultatului examenului ultrasonografic Doppler al vaselor cerebrale depinde de:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Timpul zilei (dimineata, zi, noapte).

  • B. Tehnica specifica utilizata.

  • C. Calitatea diagnosticului clinic.

  • D. Calitatea echipamentului.

  • E. Particularitatile anatomice ale pacientului.

Erklärung

Frage 9 von 50

1

559. Managementul hemoragiei intracerebrale presupune:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Deciderea oportunitatii tratamentului chirurgical.

  • B. Supravegherea prompta a tensiunii arteriale pentru a preveni hemoragiile repetate.

  • C. Monitorizarea tensiunii intracraniene pentru mentinerea perfuziei cerebrale constante.

  • D. Administrarea de aciclovir si altor substante antivirale pentru profilaxia unei eventuale encefalite secundare.

  • E. Administrarea de hemostatice (vitamina K, clorura de calciu 10% 10,0 i/v, vitamina C 5% 2,0-5,0 ml i/v sau i/m).

Erklärung

Frage 10 von 50

1

560. Tratamentul neurochirurgical al accidentului vascular cerebral ischemic in evolutie include urmatoarele oportunitati:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Endarterectomia de urgenta cu scopul inlaturarii ocluziei.

  • B. Decompresia cerebrala.

  • C. Ventriculostomia in cadrul dezvoltarii hidrocefaliei acute.

  • D. Suntarea ventriculo-peritoneala.

  • E. Suntarea ventriculo-carotidiana.

Erklärung

Frage 11 von 50

1

561. Cele mai frecvente complicatii probabile in managementul accidentului vascular cerebral ischemic sunt complicatiile:
in managementul accidentului vascular cerebral ischemic cele mai frecvente sunt complicatiile:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Pulmonare.

  • B. Cardiace.

  • C. Gastrointestinale.

  • D. Infectia urinara.

  • E. Escarele.

Erklärung

Frage 12 von 50

1

562. Tratamentul trombolitic cu injectare i/v a rTPA (tissue plasminogen activator) poate fi administrat urmatorilor pacienti selectati:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. In intervalul de 3 ore de la debutul accidentului vascular cerebral ischemic.

  • B. In ictusul aterotrombotic/ateroembolic.

  • C. In ictusul cardioembolic.

  • D. In ictusul lacunar.

  • E. In dependenta de standardul de virsta, sex si rasa.

Erklärung

Frage 13 von 50

1

563. In administrarea de rTPA (tissue plasminogen activator) se va tine cont de urmatoarele:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Nu se recomanda administrarea anticoagulantelor sau aspirinei in primele 24 de ore dupa administrarea rTPA.

  • B. La repetarea tomografiei computerizate cerebrale dupa 24 de ore antiplachetarele si anticoagulantele pot fi administrate.

  • C. Conform studiilor efectuate de National Institute of Neurological Diseases and Stroke (SUA) se recomanda administrarea 0,9 mg/kg de rTPA, doza maxima fiind 90 mg.

  • D. 10% din doza sumara de rTPA se administreaza in bolus intravenos, restul se administreaza in perfuzie timp de 60 minute.

  • E. Se va monitoriza in permanenta starea de presiune intracraniana pentru mentinerea perfuziei cerebrale constante.

Erklärung

Frage 14 von 50

1

564. Pentru depistarea precoce a hemoragiilor intracerebrale survenite ca complicatie a tratamentului trombolitic a ictusului cerebral ischemic cu rTPA se vor lua urmatoarele masuri:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Dupa initierea tratamentului trombolitic pacientii vor fi spitalizati in sectia de terapie intensiva.

  • B. Se va supraveghea prompt tensiunea arteriala la limitele 185 mm Hg / 110 mm Hg.

  • C. Se va monitoriza starea clinica, in special: aparitia cefaleei, vomei sau cresterea nivelului deficitului neurologic focal.

  • D. Se va opri perfuzia de rTPA in cazul cind se va suspecta hemoragia intracerebrala.

  • E. Se va efectua punctia lombara pentru a confirma sau infirma prezenta hemoragiei.

Erklärung

Frage 15 von 50

1

565. Care din medicamentele enumerate mai jos se folosesc pentru profilaxia secundara a ictusului ischemic cerebral prin mecanismul de prevenire a agregarii plachetelor?
Care dintre medicamentele enumerate mai jos se folosesc pentru profilaxia secundara a ictusului ischemic cerebral prin mecanismul de prevenire a agregarii plachetelor?

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Streptokinaza.

  • B. Urokinaza.

  • C. Aspirina.

  • D. Ticlopidina.

  • E. Plavix.

Erklärung

Frage 16 von 50

1

566. Tratamentul encefalopatiei discirculatorii sclerozante se desfasoara in urmatoarele directii:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Tratamentul trombolitic.

  • B. Combaterea insuficientei circulatorii cronice.

  • C. Combaterea aterosclerozei cerebrale.

  • D. Imbunatatirea metabolismului cerebral.

  • E. Tratament de neurorecuperare, adaptare psiho-sociala a pacientului.

Erklärung

Frage 17 von 50

1

567. In tratamentul encefalopatiei discirculatorii sclerozante cu scop de restabilire a circulatiei cerebrale se pot administra urmatoarele vasodilatatoare:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. rTPA (tissue plasminogen activator).

  • B. Stugeron.

  • C. Cavinton.

  • D. Redergin.

  • E. Sermion.

Erklärung

Frage 18 von 50

1

568. In patogenia tromboflebitelor cerebrale se analizeaza urmatorii factori:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Dismetabolic.

  • B. Circulator.

  • C. Miogen.

  • D. Sanguin.

  • E. Infectios.

Erklärung

Frage 19 von 50

1

569. Indicati semnele neuroimagistice care in mod direct indica asupra trombozei de sinus venos cerebral:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Semnul coardei.

  • B. Semnul triunghiului dens.

  • C. Semnul triunghiului liber.

  • D. Hipodensitate asociata sau nu unui efect de masa.

  • E. Deplasarea apeductului lui Sylvius inainte, ancosarea unghiului postero-inferior al ventriculului III si deplasarea in sens caudal a ventriculului IV.

Erklärung

Frage 20 von 50

1

570. Diagnosticul diferential al tromboflebitelor cerebrale se face cu:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Neuroza isterica.

  • B. Meningoencefalitele virale.

  • C. Abcesul cerebral.

  • D. Tumoarea cerebrala.

  • E. Hemoragia subarahnoidiana.

Erklärung

Frage 21 von 50

1

571.De unde provin arterele care asigura vascularizarea maduvei spinarii?
Arterele ce asigura vascularizarea maduvei spinale

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Aorta.

  • B. Artera brahiocefalica.

  • C. Artera carotida comuna.

  • D. Arterele vertebrale.

  • E. Arterele subclaviculare.

Erklärung

Frage 22 von 50

1

572. Pe plan orizontal se disting urmatoarele teritorii vasculare medulare:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Teritoriul superficial.

  • B. Teritoriul profund.

  • C. Teritoriul arterei spinale anterioare.

  • D. Teritoriul arterei spinale posterioare.

  • E. Teritoriul coronar perimedular.

Erklärung

Frage 23 von 50

1

573. Care din procesele de nivelul aortei enumerate mai jos pot conduce la accidente vasculare medulare ischemice?

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Placile ateromatoase la nivelul aortei, in zonele de emergenta a arterelor segmentare.

  • B. Anevrismul disecant.

  • C. Stenoza.

  • D. Tromboza.

  • E. Ultrasonografia aortei.

Erklärung

Frage 24 von 50

1

574. Indicati grupul de afectiuni care pot evoca tulburari vasculare medulare acute si cronice:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Patologia aortei.

  • B. Arteritele.

  • C. Bolile demielinizante ale sistemului nervos central.

  • D. Modificari vertebrale degenerative-distrofice, discopatiile.

  • E. Iatrogeniile.

Erklärung

Frage 25 von 50

1

575. Alegeti afirmatiile corecte referitoare la tulburarile ischemice medulare de tip tranzitoriu:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Constituirea lor acuta se desfasoara in regiunea dorsala mijlocie sau la nivelul altei „zone critice”.

  • B. Nu au loc tulburari motorii.

  • C. Sunt pastrate reflexele osteotendinoase.

  • D. Se manifesta o hipoestezie usoara de tip paraplegic, tulburari sfincteriene.

  • E. Toate manifestarile regreseaza timp de 24-48 de ore.

Erklärung

Frage 26 von 50

1

576. Ictusul medular acut transversal se localizeaza indeosebi:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. La nivel cervical superior.

  • B. La nivel lombar inferior.

  • C. La nivelul maduvei dorsale D4.

  • D. In zona vasculara Adamkiewicz.

  • E. In zona vasculara Desprogress-Gotterone.

Erklärung

Frage 27 von 50

1

577. Alegeti afirmatiile corecte referitoare la manifestarile clinice ale ictusului medular acut transversal:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Paraplegie flasca instalata brutal.

  • B. Abolirea reflexelor osteotendinoase.

  • C. Anestezie totala de tip paraplegic.

  • D. Tulburari sfincteriene importante.

  • E. Evolutia este relativ usoara, cu restabilirea completa, mai ales a functiilor motorii si vegetative.

Erklärung

Frage 28 von 50

1

578. In sindromul arterei spinale anterioare leziunile medulare sunt localizate indeosebi in:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Coarnele medulare posterioare.

  • B. Coarnele medulare anterioare.

  • C. Baza coarnelor posterioare.

  • D. Cordoanele medulare posterioare.

  • E. Cordoanele medulare anterolaterale.

Erklärung

Frage 29 von 50

1

579.Indicati care din felurile de sensibilitate enumerate mai jos nu este afectata in sindromul de artera spinala anterioara
Indicati felurile de sensibilitate care nu sunt afectate in sindromul de artera spinala anterioara::

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Algica.

  • B. Termica.

  • C. Partial tactila.

  • D. De vibratiune.

  • E. Mioartrocinetica.

Erklärung

Frage 30 von 50

1

580. Alegeti afirmatiile corecte referitoare la sindromul arterei spinale posterioare:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Infarctul medular anatomic cuprinde coarnele si cordoanele posterioare.

  • B. Infarctul medular anatomic cuprinde partea posterioara a cordoanelor laterale (sectiunea piciorului, a cailor piramidale).

  • C. Are loc abolirea sublezionala a sensibilitatii profunde constiente.

  • D. Are loc exagerarea reflexelor osteotendinoase.

  • E. Semnele piramidale lipsesc.

Erklärung

Frage 31 von 50

1

581. Dupa intensitatea procesului ischemic in tulburarile medulare ischemice cronice (mielopatia discirculatorie) se deosebesc urmatoarele forme clinice:
Tinind seama de intensitatea procesului ischemic in tulburarile medulare

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Claudicatia intermitenta a muschiului piriform.

  • B. Caludicatia intermitenta caudogena.

  • C. Claudicatia intermitenta mielogena.

  • D. Mielopatia discirculatorie in stadiul de compensatie.

  • E. Mielopatia discirculatorie decompensata.

Erklärung

Frage 32 von 50

1

582. Cauzele cele mai frecvente, ce provoaca o hemoragie in maduva spinarii sunt:
Cele mai frecvente cauze ce provoaca o hemoragie in maduva osoasa

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Traumatismul coloanei vertebrale.

  • B. Malformatiile vasculare medulare (anevrisme).

  • C. Diateza hemoragica.

  • D. Hemofilia.

  • E. Vasculitele hemoragice.

Erklärung

Frage 33 von 50

1

583. In functie de evolutie, neuroinfectiile se clasifica in:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Fulminante.

  • B. Acute.

  • C. Subacute.

  • D. Cronice (infectii persistente).

  • E. Remitente.

Erklärung

Frage 34 von 50

1

584. Perioadele succesive ale neuroinfectiei sunt:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Invazia.

  • B. Perioada de stare.

  • C. Perioada de declin.

  • D. Perioada de convalescenta.

  • E. Perioada de cronizare.

Erklärung

Frage 35 von 50

1

585. Triada meningitica (algoritmul de diagnostic al meningitei) cuprinde:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Semne si simptome generale de infectie (hipertermie, cefalee, greturi, voma, frisoane etc.).

  • B. Sindromul meningian pozitiv.

  • C. Sindromul licvorean meningitic pozitiv.

  • D. Sindromul licvorean de disociatie celulara-proteica pozitiv.

  • E. Starea de meningism.

Erklärung

Frage 36 von 50

1

586. Meningita septica acuta poate fi provocata de oricare germene bacterian patologic, dar in majoritatea cazurilor este cauzata de:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Meningococ (Neisseria meningitidis).

  • B. Virusul Coxackie.

  • C. Pneumococ (Streptococus pneumoniae).

  • D. Streptococul β-hemolitic din grupul A.

  • E. Haemophilus influenzae.

Erklärung

Frage 37 von 50

1

587. Indicati antibioticele care pot fi folosite in tratamentul meningitei meningococice:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Penicilina.

  • B. Ampicilina.

  • C. Cloramfenicol.

  • D. Lincomicina.

  • E. Rifampicina.

Erklärung

Frage 38 von 50

1

588. Alegeti afirmatiile corecte referitoare la meningita limfocitara (seroasa) acuta:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Debuteaza prin hipertermie, durere de cap pronuntata, voma.

  • B. Pe mucoasa buzelor si cavitatii nazale de obicei se observa eruptii herpetice si se dezvolta amigdalita herpetica.

  • C. Examenul neurologic pune in evidenta absenta sindromului meningeal.

  • D. Analiza generala a singelui este normala sau poate arata o leucopenie si limfocitoza relativa.

  • E. Lichidul cefalorahidian este clar, se elimina sub presiune inalta, in componenta lui se depisteaza o pleocitoza limfocitara, continutul de proteine creste usor, continutul de glucoza ramine normal.

Erklärung

Frage 39 von 50

1

589.In functie de sindromul clinic dominant se disting urmatoarele forme ale meningitei tuberculoase:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Meningoconvexitala.

  • B. Meningobazala.

  • C. Horioidala.

  • D. Menigovasculara.

  • E. Meningospinala.

Erklärung

Frage 40 von 50

1

590. Diagnosticul diferential al meningitei tuberculoase trebuie sa includa:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Meningita cu criptococ.

  • B. Meningitele acute sau cronice virale si cele bacteriene partial tratate.

  • C. Infiltratia neoplazica si granulomatoasa (carcinoamele, leucemiile, limfoamele, sarcoidoza).

  • D. Tumorile cerebrale.

  • E. Encefalita herpetica.

Erklärung

Frage 41 von 50

1

591. Afectarea sistemului nervos central in encefalita herpetica are loc pe cale:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Hematogena.

  • B. Migrare axonoplasmatica.

  • C. Aeriana.

  • D. Fecal-orala.

  • E. Parenterala.

Erklärung

Frage 42 von 50

1

592. Zonele de necroza in faza acuta a encefalitei herpetice pot fi localizate:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Lobul temporal.

  • B. Lobul frontal.

  • C. Lobul parietal.

  • D. Hipocamp.

  • E. Lobul occipital.

Erklärung

Frage 43 von 50

1

593. Alegeti afirmatiile corecte referitoare la tabloul clinic si evolutia encefalitei herpetice:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Boala debuteaza prin manifestari clinice de hemoragie subarahnoidiana.

  • B. Mai tirziu se instaleaza faza manifestarilor generale.

  • C. Urmeaza faza manifestarilor de focar.

  • D. Agravarea progresiva este mai departe urmata de dereglari de respiratie, sindrom meningeal, apoi stare comatoasa.

  • E. 70-80% din supravietuitori ramin cu grave manifestari sechelare.

Erklärung

Frage 44 von 50

1

594. Diagnosticul diferential al encefalitei herpetice se face in primul rind cu:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Meningita tuberculoasa atipica.

  • B. Encefalita reumatica.

  • C. Encefalita cauzata de Zona Zoster.

  • D. Encefalita letargica (boala von Economo).

  • E. Encefalita rujeolica.

Erklärung

Frage 45 von 50

1

595. Combaterea edemului cerebral in faza acuta a encefalitei herpetice se face prin administrare de:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Anticonvulsante.

  • B. Diuretice osmotice.

  • C. Aciclovir.

  • D. Corticosteroizi.

  • E. Desensibilizante.

Erklärung

Frage 46 von 50

1

596. Encefalita reumatica survine sporadic, indeosebi in lunile:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Martie-aprilie.

  • B. Noiembrie-decembrie.

  • C. Ianuarie-februarie.

  • D. Septembrie-octombrie.

  • E. Mai-iunie.

Erklärung

Frage 47 von 50

1

597. Sindroamele clinice cardinale ale encefalitei reumatice sunt:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Delirul.

  • B. Somnolenta sau insomnia.

  • C. Miscarile coreice.

  • D. Hipotonia musculara.

  • E. Labilitatea emotionala.

Erklärung

Frage 48 von 50

1

598. La baza mecanismului patogenic al reactiei encefalice stau:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Tulburarile hemolicvorodinamice.

  • B. Reactia inflamatorie hiperergica a meningelor.

  • C. Hipoxia.

  • D. Demielinizarea inflamatorie a sistemului nervos central.

  • E. Reactia neadecvala a sistemului imun la o agresiune infectioasa sau toxica.

Erklärung

Frage 49 von 50

1

599. Tratamentul complex al reactiei encefalice include:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Antimicotice.

  • B. Medicatie etiologica.

  • C. Antibiotice de spectru larg.

  • D. Diuretice osmotice.

  • E. Plasma sau albumina.

Erklärung

Frage 50 von 50

1

600. La necesitate, in caz de obstruare a cailor respiratorii, in encefalita de capuse din Europa Centrala se recurge la:

Wähle eine oder mehr der folgenden:

  • A. Administrarea mucoliticilor.

  • B. Administrarea de vitamine B (B1, B12 si B6) in doze mari.

  • C. Aspirarea secretiilor.

  • D. Traheostomie.

  • E. Respiratie asistata.

Erklärung