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Quiz von , erstellt am vor 2 Monate

Medicine Quiz am Chirurgie CV 1-25, erstellt von Kami Ratusneac am 29/10/2024.

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Erstellt von Kami Ratusneac vor 2 Monate
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Chirurgie CV 1-25

Frage 1 von 25

1

1. Dintre următoarele, factor de risc pentru dezvoltarea MCC este:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Medicamente

  • b. Droguri

  • c. Preparate hormonale

  • d. Contraceptive

  • e. Toate cele enumerate, daca au loc in timpul sarcinii

Erklärung

Frage 2 von 25

1

2. In interventii pe cord deschis, cel mai des se utilizeaza:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Sternotomia longitudinala

  • b. Toracotomia stinga

  • c. Sternotomia transversa

  • d. Toracotomia dreapta

  • e. Acces prin ambele pleure

Erklärung

Frage 3 von 25

1

3. Pentru canalul arterial permeabil larg, este caracteristic urmatoarul suflu auscultativ:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Suflu sistolic

  • b. Suflu sistolo-diastolic

  • c. Suflu diastolic

  • d. Lipsa de suflu

  • e. Suflu Graham Steel

Erklärung

Frage 4 von 25

1

4. Ce se observa la auscultația zgomotului II la nivelul arterei pulmonare în prezența canalului arterial permeabil cu hipertensiune pulmonară?

Wähle eine der folgenden:

  • a. Disocierea zgomotului II

  • b. Accentuarea zgomotului II

  • c. Slabirea zgomotului II

  • d. Zgomotul II nu se schimba

  • e. Toate cele enumerate

Erklärung

Frage 5 von 25

1

5. Interventie chirurgicala de urgență imediată dupa ligaturarea CAP - este necesara in următoarea situatie:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Sindromul Horner

  • b. Aparitia emfizemului subcutan

  • c. Drenarea abundenta de sânge pe tuburile de dren

  • d. Aparitia aerului in cavitatea pleurala

  • e. Atelectazia lobului pulmonar

Erklärung

Frage 6 von 25

1

6. La prezenta ferestrei aorto - pulmonare cu diametru mic, auscultative se determina:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Suflu sistolic

  • b. Suflu diastolic

  • c. Suflu sistolo-diastolic

  • d. Nu este prezent suflu

  • e. Suflu sistolic pe artera pulmonara

Erklärung

Frage 7 von 25

1

7. La fereastra aorto – pulmonara mare, pe artera pulmonara, zgomotul II:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Nu se schimba

  • b. Este slab

  • c. Este disociat

  • d. Este accentuat

  • e. Lipseste

Erklärung

Frage 8 von 25

1

8. La DSV (defect septal ventricular) cu suntare stinga – dreapta, se determina supraumplerea:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Ventriculului drept

  • b. Ventriculului sting

  • c. Ambelor ventricule

  • d. Atriului drept

  • e. Atriului sting

Erklärung

Frage 9 von 25

1

9. Închiderea de sine stătătoare a DSV este posibil de obicei la vârsta de:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Pina la 1 an

  • b. Până la 4 ani

  • c. Dupa 4 ani

  • d. DSV nu se inchide singur niciodata

  • e. La orice virsta

Erklärung

Frage 10 von 25

1

10. Cel mai frecvent se intilneste urmatoarea forma de stenoza izolata a arterei pulmonare:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Supravalvulara

  • b. Valvulara

  • c. Subvalvulara

  • d. Combinata

  • e. Toate din cele enumerate

Erklärung

Frage 11 von 25

1

11. Formarea ”ghebului cardiac” la pacientii cu DSV si hipertensiune pulmonara se formeaza din contul:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Ventriculului sting

  • b. Atriului sting

  • c. Ventriculului drept

  • d. Atriului drept

  • e. Toate cele enumerate

Erklärung

Frage 12 von 25

1

12. La pacientii cu DSV, disocierea zgomotului II se intilneste in:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Hipertensiune pulmonara

  • b. Șunt stinga - dreapta mare

  • c. Inversarea șuntului

  • d. Egalarea șunturilor

  • e. Nu depinde de nivelul tensiunii pulmonare

Erklärung

Frage 13 von 25

1

13. Acces chirurgical spre DSV perimebranos este preferabil prin:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Ventriculul drept

  • b. Atriul drept

  • c. Trunchiul arterei pulmonare

  • d. Ventriculul sting

  • e. Aorta

Erklärung

Frage 14 von 25

1

14. Din toate tipurile de DSV, cel mai frecvent, de sine stătător se închide:

Wähle eine der folgenden:

  • a. DSV musculare mici

  • b. DSV perimembranoase inlet

  • c. DSV subaortale

  • d. DSV subpulmonare

  • e. DSV dublu arteriale

Erklärung

Frage 15 von 25

1

15. La prezenta canalului atrio-ventricular parțial deschis, fluxul pulmonar este:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Insaracit

  • b. Obisnuit

  • c. Mărit prin flux arterial

  • d. Sunt semne de hipertensiune pulmonara

  • e. Are prezente vase colaterale

Erklärung

Frage 16 von 25

1

16. Anatomic, canalul atrio-ventricular partial deschis, se caracterizeaza prin:

Wähle eine der folgenden:

  • a. DSA tip OS

  • b. FOP

  • c. DSA tip OP cu anomalie de dezvoltarea valvelor atrioventriculare

  • d. DSV

  • e. Anomalie de drenare a venelor pulmonare

Erklärung

Frage 17 von 25

1

17. Iesirea din ventriculul drept a aortei si arterei pulmonare se caracterizeaza prin:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Prezenta ambelor vase care ies din ventriculul drept

  • b. Prezenta DSV

  • c. Lipsa regiunii mitro – aortale

  • d. Prezenta hipertensiunii pulmonare sau a stenozei arterei pulmonare

  • e. Prezenta tuturor celor enumerate

Erklärung

Frage 18 von 25

1

18. Cel mai frecvent tip de ventricul unic este :

Wähle eine der folgenden:

  • a. Tipul A (ventricul sting)

  • b. Tipul B (ventricul drept)

  • c. Tip C (lipsa septului interventricular)

  • d. Tip D (reprezentat ca regiune infundibulara)

  • e. Toate tipurile se intilnesc cu aceeasi frecventa

Erklärung

Frage 19 von 25

1

19. Cea mai frecventa MCC (malformatie cardiaca congenitală) asociata cu sindromul Down este:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Stenoza arterei pulmonare

  • b. Coarctatia aortei

  • c. DSV

  • d. Canalul atrioventricular

  • e. Atrezia arterei pulmonare

Erklärung

Frage 20 von 25

1

20. MCC acianogene se clasifică in felul urmator, exceptie:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Şunt de la stânga spre dreapta

  • b. Șunt de la dreapta spre stînga

  • c. Leziuni obstructive ale părţilor stângi a inimii

  • d. Leziuni obstructive ale părţilor drepte a inimii

  • e. Fistule arterio-venoase

Erklärung

Frage 21 von 25

1

21. Momentul cheie in patogenia MCC acianotice este:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Hipoflux pulmonar

  • b. Hiperflux pulmonar

  • c. Obstrucția tractului de ejecție a ventriculului drept

  • d. Obstrucția tractului de ejecție a ventriculului stîng

  • e. Amestecul sîngelui venos cu cel arterial

Erklärung

Frage 22 von 25

1

22. Care este cea mai frecventă formă a stenozei aortice?

Wähle eine der folgenden:

  • a. Valvulară

  • b. Subvalvulară

  • c. La nivelul Ao ascendente

  • d. La nivelul Ao descendente

  • e. La nivelul bulbului aortic

Erklärung

Frage 23 von 25

1

23. Pentru oprirea inimii intraoperator se utilizeaza următoarea soluție cardioplegică:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Șoc electric

  • b. Preparate beta-blocante

  • c. Soluție cu conținut mare de ioni de potasiu

  • d. Preparate blocante de Ca

  • e. Răcirea paceintului

Erklärung

Frage 24 von 25

1

24. Repornirea spontană a inimii are loc datorită:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Legii Stark-Franklin

  • b. Încălzirii pacientului

  • c. Infuziei de protamină

  • d. Infuziei de soluție cu conținut de ioni de Clor

  • e. Conectării la cardiostimulator

Erklärung

Frage 25 von 25

1

25. Pentru corecția chirurgicală a CAP sau a coarctației aortice, abordul chirugical preferat este:

Wähle eine der folgenden:

  • a. Toractomia stîngă

  • b. Sternotomia mediană

  • c. Toractomia dreaptă

  • d. Mini sternotomia

  • e. Toracoscopia

Erklärung